اشتباهاتی در نگهداری از فرش که نباید انجام شود
نوشته شده توسط : نوین

دلایل بسیاری زیادی وجود دارد که چرا فرش‌ها بهترین ایده برای پوشش کف خانه هستند. فرش‌ها به خانه گرما می‌بخشند؛ حدود و ثغور بخش‌های مختلف خانه را تعیین می‌کنند؛ به المان‌های دکوراسیون خانه از جمله مبلمان، چارچوب می‌دهند؛ زیبایی ویژه‌ای به خانه می‌دهند؛ و حتی می‌توانند به عنوان یک اثر هنری تعریف تازه‌ای به خانه شما ببخشند. اما همه اینها به این موضوع بستگی دارد که شما بتوانید مراقبت اولیه و نگهداری از فرش‌ها را به خوبی انجام دهید. در این مقاله قالیشویی نوین 5 مورد از بدترین کارهایی که ممکن است در فرآیند استفاده و نگهداری از فرش انجام دهید را مرور می‌کنیم. پس فرش‌های خود را رها نکنید و به صورت دوره‌ای کارهایی را برای مراقبت و نگهداری از فرش خود در نظر بگیرید.

قالیشویی

رها کردن فرش در نور مستقیم خورشید

داشتن یک اتاق آفتاب‌گیر به دلایل بسیاری یک فضای عالی را برای خانه شما فراهم می‌کند. اما یکی از بدی‌های آن این است که می‌تواند مبلمان و فرش اتاق شما را سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید دچار استهلا کرده و از بین ببرد. اگرچه کنترل این موضوع سخت است؛ اما یک راه عالی برای انجام این کار بدون فدا کردن نور، فیلتر کردن نور ورودی به اتاق، با استفاده از پرده‌های توری است. همچنین استفاده از روفرشی در ساعات تابش مستقیم نور هم می‌تواند ایده خوبی برای نگهداری از فرش در برابر نور خورشید باشد.

نچرخاندن دوره‌ای فرش

عوامل محیطی مثل نور خورشید، گرما و سرما، فشار پایه‌های مبلمان، رطوبت و… می‌توانند به بخشی از فرش شما آسیب بزنند. اگر به صورت دوره‌ای (هر چند ماه یک بار) فرش را در جای خود بچرخانید؛ یا جای فرش‌ها را با هم عوض کنید؛ میزان فشار به تمام بخش‌های فرش تقسیم می‌شود و فرش شما کمتر دچار آسیب جدی می‌گردد. در نظر گرفتن این نکته در نگهداری فرش بسیار مهم است؛ که تمام بخش‌های فرش شما به صورت یکسان و در دوره زمانی طولانی‌تری دچار استهلاک شود.

جارو برقی نکشیدن

بهترین دفاع حمله است. لابلای فرش‌ها محل خوبی برای خرده‌های مواد غذایی، موی حیوانات خانگی، ذرات گرد و غبار و… است. نکته این است که بسیاری از این موارد در درز و بیم فرش فرو می‌رود و دیده نمی‌شود. این مواد علاوه بر آلوده کردن فرش و محیط زندگی شما، عمر فرش را کاهش می‌دهند. بهترین کار در این زمینه جاروبرقی کشیدن روی فرش است. این کار را بهتر است حداقل هر هفته یک بار انجام دهید.

استفاده نکردن از پد و ترمز فرش

جای تعجب است که چرا برای فرش‌های ارزشمند خود از پد و ترمز فرش استفاده نمی‌کنید. این ابزار علاوه بر اینکه از سر خوردن و لغزش فرش جلوگیری می کند؛ اجازه می دهد که جریان هوا در فرش وضعیت بهتری داشته باشد؛ و به اصطلاح فرش نفس بکشد. در نتیجه این وضعیت طول عمر فرش بیشتر می‌شود؛ و در نگهداری از فرش بسیار موثر است.

به لکه ها اهمیت ندهید

وقتی به هر دلیلی لکه‌ای روی فرش ایجاد می‌شود؛ بسیار مهم است که در اولین فرصت برای پاکسازی آن اقدامات لازم صورت گیرد. لکه‌های فرش به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود؛ که از مهم‌ترین آنها ریختن مواد غذایی مختلف است. در صورتی که لکه‌های فرش به سرعت پاک نشود؛ کار پاک کردن آن سخت‌تر شده و همچنین می‌تواند ماهیت فرش را تغییر داده و موجب بروز مشکلاتی مثل تغییر رنگ و پوسیدگی در آن منطقه شود. پس هر لکه‌ای را پیش از آنکه دیر شود پاک کنید.

قالیشویی نوین با سابقه درخشـان در زمینه خدمات حرفه ای قالیشویی مانند شستشوی حرفه ای فرش های ابریشم، قالی های دستباف، مبل و موکت در خـدمت هموطنان عزیز می باشـد.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: